קסם אחריות הורית: ילדים בהתאם לציפיות - חינוך. כשלא, בגידת הגנטיקה

אחריות הורית, חינוכית

קסם ההסבר ההתנהגותי

  • כשילדים מתנהלים על פי חזון הוריהם,
    ההורים מתנאים ב’חינוך מצויין’ שהעניקו.
  • כשלא –
    זו ‘הדומיננטיות הגנטית’
    בת של זונה, הכזיבה,
    או
  • ‘הפיזיולוגיה האורגנית המשובשת.’

יחס גנטיקה – חינוך הורים

על מצע גנים
– לא ברור לי מה משמעותו הפרקטית על היילוד המקבל, מעבר למאפיינים פיזיולוגיים,
ערכי התנהלות, היררכיית חשיבות, שפה תכנית, תקשורת,
מונחלים מהביטאט,
כאשר בית הגידול, ההורים, ממשקיהם עם ילדיהם הם דומיננטיים לאופן התנהגות צאצאיהם,
בהנחלה והטמעה, בעידוד החיקוי, או באברסיה מתנגדת.

לקיחת אחריות

כשהורים דורשים מילדיהם ‘קחו אחריות על חייכם’,
‘אל תאשימו אותנו בקשייכם’,
סוג של ביטוי חוסר שביעות רצון מהתנהלותם,
‘זה לא אנחנו, זו הגנטיקה מכריעה’,
מגיע ההסבר, המגוייס, ה-לא בלתי נכון או מוכח,
בה בעת, ההורים גם, מתעלמים, מדחיקים, אינם לוקחים אחריות על התנהלויותיהם,
תוצרי האינטראקציות שלהם עם ילדיהם בסביבת הגידול, בה היו דומיננטיים, או לא.

Share

השאר תגובה