כל הארה ותירון יתקבלו בברכה

כניסה

בכמה מלים…

בית כנסת מושב זקנים

ביותר…

 

visionזהו פנקס הלא ממש,  pinkes כפי שהיו מי שכך בטאו, במגירת כאילו. בלוג, בשפה עכשווית.

הווארד יוז אצר את הפרשותיו הפיזיולוגיות בבקבוקים.

עיקר תשומותי התודעתיות, אלה שניתנות להכוונה, מופנות להגדרות ולניסוח תפישת מהויות.

הפרשות תודעתיות, אסוציאציות, הבהרות, הגדרות, הגיגים, מחשבות, ניסוחים, הקשֶרים ופרשנויות אני מתייק בפנקס זה, באלבום הרעיונות. דינמית.

זהו, בערך, אוסף הצעטאלאך שבכיסי המטאפורי, הנגיש בהיקש אצבע, הֶקלֶק עכבר, תקשורת ונתונים, מתואם מקום ועידן, תוצר של מחשבות, חוויות, עיבודים, ניסוחים וכתיבה של השנים האחרונות.

וכן, זו גם המגירה המאחסנת את חומרי הגלם, גירויי אמירה והתנהגות, תכנים ותובנות אליהם נחשף, ששולה, כשההֶקשר ניצת.

המדיום מאפשר לי בחינה רציפה של אם ומה רלוונטי, אם ניתן לליטוש מדייק- דיוק ניסוחי מול מציאות נתפשת. התוכן נידון להפרכה ומחיקה או להקשחה לכדי ניסוח תפישה.

אינני חתרן הסכמה. ההשתכשכותיאדה בביצת הדעה הדומה, המסכימה, בחמימות הדביקה המשותפת לא עושה לי את זה.
לעומת זאת, מחלוקת, קנאק ההארה, זֶעץ ההערה, תפנית ההפרכה, תבנית מכניקת המחשבה, רדיקליות הזווית שונה- מבחינתי- אותי, מקדמת, יוצרת מתח, הבנה ועניין נשאפים.

ובפשטות, ב-win win, שמח לקרוא מה ששמייח איתו, ועוד יותר- לנכוח ש-מה שנכתב לא רלוונטי.
שמח, שכן התפתחה תפישה חדשה, שונה, מעודכנת.
זוהי מבחינתי, אות חיות מחשבתית, תודעתית.

שגיאות כתיב, הקלדה וניסוח מפריעות לי;

  • מחד, מביכות אם בשוגג, ומשמחות אם לומד את התצורה הנכונה.
  • מאידך, בניסוחי ישנם שיכולי מלים או כתיבה מכוונת שתכליתה ביטוי הרעיון טוב יותר לכוונתי, מהותית תכנית, או מוזיקלית לאזניי הערלות.

אם רואה שגיאה, אשמח להיות מיודע, כדי שאחליט האם לשנות.

בפנקס אצורים, בהערכה זהירה, תוצרי אלפי שעות התעסקות.
בנוסף על מחשבה וניסוח גם של התקשקשויות הבנת מכניקת הכתיבה, קינפוג הפלטפורמה הנושאת את התכנים, והפרקטיקה.

השקעת תשומות אלה, כמובן, לא עושה את התוצרים ליותר:

  1. טובים במילימטר,
  2. נכונים בגרם,
  3. או איכותיים בפסיק.

המובא כאן נעשה בהרבה תשומות ובהיעדר מאמץ. אם גם תקלות טכניות, שגיאות תפעוליות עולות בתסכול ורֶתח.
כל רגע שהוקצה להגדרה, לישה ופיצ'פוץ' תוכן הסבה לי עונג;
כאוויר, כמים שממלאים חללים, כן העיסוק בפנקס נעשה הן בהקצאות זמן ייעודיות, הן במרווחים בין עיסוקים אחרים, ביבשה, אוויר ובים, בקפה, הליכה, והמתנה, ברכיבה, ישיבה, ושכיבה, במיטה, טיסה, אופנוע, רכבת, כלומר בכל מקום.

אין לי כוונה לכניסות אנונימיות, וולונטריות לאתר.
עם זאת, כנטול יכולות אדמיניסטרטוריות, וכחף מאיכויות רגולטוריות, ממש לא מתכוון, לא נאה לי, לחסום את מי שמסיבה כלשהי נכנס לתכָנֵי המלל, ומצא עניין בו מכל סוג שהוא.

זכויות יוצרים – לא

יתירה מזאת,
באתר יש תוצרי intellectual property שלי.
מי שמוצא לנכון לעשות שימוש כלשהו בתוכן שנמצא,

  1. רשאי לעשות בתוכן ככל העולה על רוחו
  2. פטור מזכויות יוצרים- פטור מולי,
  3. לא חייב להזכיר את המקור,
  4. פטור מהחובה לעדכן על כך אותי, אך אשמח אם יראה בכך זכות מממשת.
  5. וזוהי הרשאה בלתי חוזרת.

תכנים ניתן לצפייה באסוציאציות שלוחות ה…., חסרות ה…, נטולות ה.., והחפות מ.

אם יש לך הארה, הערה, הוספה, בכל היבט או תצורה- אשמח.

תודה,

דיקמן

Share

2 תגובות בנושא “כניסה”

  1. דיקמן, סבתי עליה השלום אמרה לי פעם שאדם נבון יודע הוא אחד שיודע מתי להפסיק את מתן התרופות לחולה, ולהתחיל לקחת אותן בעצמו – אותך כבר אי אפשר לעצור ודבר לא יעזור אני לעומת זאת לקחתי שני אופטלגין לפני ששלחתי לך את האמייל הזה – מי יתן ותמצא מרגוע נפשי שלוות נפש ורוח.

  2. תחשוב, ובצדק, שאני פולניה שחושבת שהיא מבינה משהו בכתיבה, אבל אתה אדם כ"כ רהוט, מתנסח לעילא, לוגי ומושחז אז למה, לכל הרוחות, אתה לא כותב ככה, בגובה העיניים, ללא התפלפלות או התנסחות מעורפלת מגיבוב של מילים מיותרות ומתחכמות?

    קיים רושם שאתה מנסה להרשים להיות מיוחד אחר.
    פשוט תכתוב, אתה הרי מספר סיפורים מופלא, משעשע ואינטליגנטי. תכתוב כאילו אתה מספר סיפור. יש לך כ"כ הרבה התנסויות, אירועים, מחשבות מקוריות ראיה חדה כתער. אל תנסה להרשים להמציא מילים "מקוריות" פשוט תתנקה מכל "הקישוטים" ההצטעצעויות, תקלף מהכתיבה את האיפור המוגזם …less is more תמיד גם במקרה הזה.

    קראתי מספר טקסטים. אני חושבת שהייחוד של הכתיבה שלך יצוץ גם ללא הקישוטים. כלומר "הדיקמניות" הייחודית תתבטא ותרשים ובעיקר ובראש וראשונה תעניין יותר ותמשוך את הקורא ותגרום לו להמשיך ולקרוא ככל שתהיה יותר אותנטי (ואני לשניה אחת אינני צינית או סרקסטית.)

השאר תגובה