פתיח

בשירותי הצבאי, שנות ה- 70, נחשפתי לשימושים פרקטיים מודיעיניים של טיפול בייצוג המציאות.
ניסחתי לעצמי את תנועת שלוש הקודקודים:

  1. מציאות,
  2. ייצוגה,
    הליך אבסטרקטיזציה של המציאות,
  3. לטובת שינוי מציאות הרתום לכוונת המייצג.

בהתלהבות מהבנת רעיון הייצוג, לקחתי אלמנט מסוים של הפרקטיקה הצבאית ורשמתי עליו פטנט. כושל.

היסטורית

ייצוג המציאות החל, כמובן, הרבה קודם.
מניח שייצוגי מציאות, כציורי מערות, המתוארכים לפני עשרות אלפי שנים, ימשיכו להתגלות, ויימצאו אף עתיקים יותר.

מייחס ליכולת תקשורת באשר היא, ייצוג של מציאות.
מניח שייצוג תקשורתי וורבלי קדם לייצוג גרפי, כלומר שלושת הקודקודים גוייסו ורבלית לפני שיושמו גרפית.

בשנות ה-80 עם התפתחות המחשבים, התקשורת, זה תפנית משמעותית בגרף ההאצה המרחיק בין שלוש הקודקדים.

תרומתו הענקית של סטיב ג’ובס הייתה ביישום הנחלת והנגשת ייצוג המציאות למאסות המונים.

יישומים

הנצרות גייסה במודע, בנחישות ובעוצמה ייצוגיים גרפיים של המציאות כדי לשנות ואז לעגן תפישות של מאסות.

האמנות בכלל, התפוז מכני כדוגמא נקודתית מקצינה, עוסקת [גם] בהשפעת ייצוגי מציאות על אינדיבדואל.

אם לא אייחס לתפישה תודעתית כ’מציאות’, אפילו שכמה אינדיבידואלים יכולים להתייחס לאותה תפישה, הם נגעו בייצוג המציאות הם השפיעו על פעולות של אנשים, באופן עקיף, כלומר שינוי תפישתי שהביא לפעולה שמשנה מציאות.

תפישה תודעתית כמתווכת בין מציאות לבין השפעה עליה.

השאלה, האם בתהליך נבראות מציאויות תודעתיות אלטרנטיביות סובייקטיביות.
או
שזו התפתחות, שינוי, כיוונון אבולוציה של האובייקטיבית הקיימת.

תשתיות

מיקרוסופט הייתה הספק העיקרי לפיתוח תשתית וצריכת היכולת ליצירת ייצוגים. לכן עלתה עד לאחרונה, לכן נעצרת, אם לא תתאים עצמה אבולוציונית.
השימוש הגובר והולך בתצורת ‘יישומים’ נוגסת במשמעותה של מיקרוסופט כספק תוכנה.

אפל, בכישרון, בכוונה, בצדק, נכסה לעצמה את הנחלת הייצוגים הטכנולוגיים לשימוש בטכנולוגיה ותקשורת להמונים.

גוגל מטפלת בריבוי היבטי הייצוג הםרקטיים.

פייסבוק עוסקת ביחסים אנושיים. ייצוגיים.

אישית

נרתע, סולד משילושים וירטואלים.

מאז ציורי המערה ועד הפייסבוק בסמאטרפון, אמצעי הייצוג והצגתו, שהאבחנה במיסוך התעבתה. והתעוותה. תפישת המציאות השתנתה.

טקס זה היפוך:
זו מציאות המייצגת רעיון.

בעתיד?

אבולוציונית, להערכתי, האנושות בשלב ב’, הייצוג, שהתפתחותו בהליך האצה.

הפיתוח, הבא, להערכתי, יהיה של קודקוד ג’ ההשפעה על המציאות בגרסה

הוירטואלית- שינוי רדיקלי בתפישת ריבוי אינדיבידואלים, וגזירת פעולות המתייחסות אליה.

הריאלית- שאיפה לשינוי מציאות בעקבות ייצוגה.

Share

Leave a comment

השאר תגובה