עד כאן

משך הקריאה: 2 דק', תלוי בכמה שניות יש לך בדקה

ביחסיי החברתיים
התהדרתי, ועדיין בריבוי יחסים משמעותיים.

ליחסים מאפיינים חוזרים:

כמותית

  • היו הרבה,
  • על צירי זמן ארוכים,
  • היחסים אישיים,
    לא עם בני זוגם, וגם אם נמצא עם חלק מחבורה, יחס אחר, עצמאי, מאובחן, לכל אחד.

תוכן

חוויה

בסיס היחסים הוא תוכן עם ריגושים, חוויות משותפות,
לא מעש או פתרונות.

למידה

נחשף לתוכן שסקרן לגביו.
כברירת מחדל, מעדיף להיות בעמדת המקשיב, לומד, נמצא בעמדת השואל, פחות דחוף לי לענות, לנסח או להגדיר,
אלא אם בן השיח לא סיפק את התוכן להחזיק עניין ואני למד מהבנה וניסוח מהתגובות.

אישית

הקשרים בינינו, משמעותם וניהולם, מהווים חלק מתוכן היחסים,
יש להם השפעה, אישית, על שנינו.

אולי הטריגר ליחסים היה רגרסיבי- מהסטרוקטורה לאישי, אבל משמעות התפתחותם היא מהאישי לסטרוקטורה.

גיוון

  • אופי
    אנשים בעלי  אופי שונה, האחד מהשני,
  • דיסציפלינות
    רקע ועיסוקים שאינם קשורים או דומים האחד לשני,
  • תקופות
    בנקודות זמן וגיאוגרפיה שונות בחיי.

שפה

כתמלילן, פטפטן,

  • וורבליות
    זה תנאי שיהיה עם אנשים שיכולים להחזיק תקשורת ורבלית, אם לא אקטיבית, לייצר, לפחות פסיבית, להוות משקל נגד.
  • עברית
    שפה? תרבות? לא היו קשרים משמעותיים, על ציר זמן, שלא היו בעברית

בקרה

לא מייחס ערכיות חיובית- ל’יחסים ללא תנאי’.
ישנה בחינה מתמדת של

  • מי תורם מה,
  • מה המחיר לערך.

סיום היחסים

יחסים לא גוועים לי לאיטם.
מסיים, בועט ביחסים, בעת שמתמלל לעצמי שמתבקש לתת מה שלא רוצה או יכול לתת.

  • לא רוצה יחסים של רוטינה-לא-זוכרת-למה, או מושתתי מחוות וטקסים תחליפי תוכן,
  • על אף שלוקח על עצמי את האחריות על הגעתי לשם,
    לא יכול או רוצה – אין לי את הנדיבות, את העומק התודעתי, את הגמישות המנטלית,
    לקיים מערכת יחסים חברית ובה לשמש בתפקיד תחזוק

    • תפישת הערך או
    • יציבות הרגשית.
Share

הערות? אשמח לתגובתך

Share