מוטוגוצי מונזה

ערכי רכיבה דו-גלגלית

משך הקריאה: 2 דק', תלוי בכמה שניות יש לך בדקה

חשוב לי

בצד היות אופנוע, עבורי, כלי תחבורה כייפי בצורה בלתי רגילה*, אני מודע לכך ששתי טביעות גומי בגודל כף יד וללא אצבעות, מממשקות אותו לקרקע, והפיזיקה, כטבעה, עובדת כל הזמן. מה שאומר, ניהול התנועה תוך שימת לב להימנע מטעויות – טעויות תגבה את מחירה, בבריאות, במזומן. מייד. ביוקר.

זה ברור.
אני מבין שיכולותיי, שממילא בכל הקשור לאופנוע לא היו במיוחד גבוהות, בנסיגה.
מה שאומר שאני חשוף יותר לטעויות.

ב’טעויות’ אני גם כולל תקלה בלקיחה בחשבון התנהלויות נהגים אחרים על הכביש, שעלולות להשפיע על בטחוני.

בפירוק ערכי רכיבת האופנוע אני מוצא:

 הערך

חשיבות לי

 הערה

מוביליות תעבורתית עליונה היכולת לצאת מדלת היציאה של מקומי והגעה לדלת היעד היא פנומנלית.
ההשתחלות בתנועה נוחה יותר,
החנייה לפתח היעד הופכת את ציפיית מועד ההגעה למדויקת יותר ואת שולי הביטחון הנלקחים לצרים הרבה יותר.
תחושת שליטה על מורכבות גבוהה מאד  השליטה על כלי מורכב, במהירות גבוהה, התחשבות בכוחות פיזיקליים, חוקי תנועה, התנהגות נצפית או לא של העמיתים החולקים את הכביש. תמלול המורכבות בזמן אמת- כיף כשלעצמו.
תודעתית גבוהה מאד הרכיבה היא סוג של אנטי-דיפרשן מצד אחד,
מצד נוסף, הנסיעה, הוויברציות, הנוף המונוטוני, מכניס למצב תודעתי שבו תפוקות הניסוחים (שלי) מרקיעות.
כיף גבוהה כייף הנלווה לרכיבה במהירות גבוהות, ועוד יותר בסיבובים או האצות, מה שקוראים ‘חופש’- מינוח שלא התחברתי אליו, ממריץ אדרנלין. נסיעה, לכל יעד, מקבלת ממד אחר כשאין תיווך בין הפנים ל-חוץ.

מזג אוויר קיצוני, תעופת אבנים או חרקים יכולים להעיב, ועדיין.

כלכלית גבוהה הכלכלה הנתפשת של רכיבת אופנועים בכל האמור למילוי דלק היא של חסכנות גבוהה.
עם זאת קנייתם, שנעשית ברגע אופורי מקזזת משמעתית את הכלכלה הטהורה, תחזוקת היקרים יקרה מאד ועלות הביטוח מופרכת. אבל היום יום, הקילומטר המוסף זול ונוח יותר.
תדמית נמוכה מביך. מתבקש שכל אחד יעיד על כך.
לא מייחס לרכיבתי משמעות תדמיתית. לא חלק מאישיותי.
חש לא נוח להופיע במקום לבוש כ’אופנוען’ נראה לי מגוחך, מדיי ‘מתקשר, מייחצן, מתחזק’ תדמית, שהיא אפילו לא מי יודע מה נשאפת, ואף ייתכן שהיא פתטית, ומשייך אותי לכאלה שכן.
לכן גם אין אביזרים מעידים.
כמו ניסיון אחר לא היכולת והניסיון המוטורי לא מיוחצן מחוץ לקונטקסט.

 


* מבחינתי אופנוע הוא כלי שמתכתב עם התודעה אינטנסיבית יותר מאמצעים רבים אחרים.

 

Share

מאת

יאיר yair דיקמן dickmann

לא מעניין

הערות? אשמח לתגובתך

Share