משך הקריאה: 2 דק', תלוי בכמה שניות יש לך בדקה
המוניזם
- קיום סנטימנט הזדהותי מתכנס קולקטיבית, תחושת גאווה וזכות על הימנותם הוולונטרית, וברוב המקרים תוצר של הטמעה סביבתית – הורים, מחנכים, חברים, ממשל ובחלק מהמקרים מהשתייכות טרום לידה.
- כיבוי מודע של אמצעי בקרה רציונליים
- התייחסות לנורמטיביות כאל סבירות,
- ולסבירות רק אם התנרמלה,
- לחברה ריאלית יישות מיסטית, יש לה רגשות, כבוד, רצון, חשיבות לעצם קיומה, כאקסיומה מקובלת, שאינה זקוקה להוכחה, (ואולי בשל כך) מכבירה בטיעונים מצדיקי קיומה,
- התייחסות לקולקטיב כלוקח אחריות על פרט, בתשלום מוסכם של חירות,
- הקצאת תשומות מנטליות לסימון מתמיד של תחום הקולקטיב, ומה מעבר לו,
- תחושת איום מתמיד שמצריך אקטיביזם מתגונן,
- ייחול לכוח עליון מארגן, לפי סדר עוצמתי יורד,
- אל,
- מדינה,
- קולקטיב,
- מנהיג פרסונלי, אינדיבידואלי, לו משייכים תכונות-על שמהווה את הביטוי הפרקטי לכוחות אלה, ולמעשה הוא הפונקציה הריאלית המיישמת פרקטית עקרונות אלה,
- ייחול לטוב מוחלט,
- חשש מגיהנום,
- דיאלקטיקה:
- סביב קיום ערך נבנה קונסטרוקט טיעונים, כלומר הוכחת האקסיומה,
- הטיפול הוא ב’ערכים’ תומכי ‘יום קולקטיב או מערערים אותו,
- רטוריקה:
- דעת מיעוט = שגויה. ההוכחה – מעטים חושבים כך,
- הרוב צודק, הפרט כבר ‘יתכנס’,
- ‘הכל פוליטי’ – היעדר יושר אינטלקטואלי – ‘אני מתון, המתעמת והקיצון בלתי סבירים’ מעצם התעמתותם עם הקוצנזוס,
- תגובתיות חיובית לרהב רטורי, צביון, טקסים וסמלים,
- ציפייה שהאחר יתפכח, יאמץ את ערכי הקולקטיב, הרי כולם כבר אימצו,
- השוואה לגופים דומים במקומות אחרים, נתפשת כ’לא הוגנת’, לא בשל ענייניות ההשוואה אלא בשל ייחוס הערך השלילי לה,
- “כבד אותי” – תביעה ל’כבוד’ שכן משמר ערך קולקטיבי וככזה, ‘מגיע לו’.
- קיצוניות היא סכנה
- מימין – אימת האלימות הבלתי נשלטת על ידי הקולקטיב,
- משמאל – בגידה בקיום הקולקטיב.
- תפישת הומניזם – ריפיון, הגמשת, אי-החלת ערכי הקולקטיב על פרט שלא מיישם את עקרונות הקולקטיב.
One thought on “עקרונות פופוליזם מתכנס”