קברט מדליק ופוליטיקלי קורקט

משך קריאה כ־ 1 דקות

אינני מוטה לריקוד ובלט,
ואיזה יופי הסרט המצורף.

אולי בשל רקע המוזיקה המדליקה,
היפוך התפקידים המסורתי בין תפקיד הרקדנית כמונפת בקלילות על ידי הגבר המהווה כפלטפורמה.

ובכל זאת, בולטת לי לעין, תנועות הביטול וההתרפסות.

תנועות מרהיבות ומעניינות אלה,
הסיגו לאחור, הותירו את ההתרחשות בתוך פרדיגמות קלסיות, שמרניות קיימות  בתרבות, במשחק, בתיאטרון, בקולנוע, בטלויזיה.
במדיה מקובל, שתנועות ביטול בין המינים זה מהאישה לגבר,
וההתרפסות היא מהגבר לאישה.

למה

  • במדיה תנועות הביטול הן מהאישה לגבר?
  • למה בהיפוך התפקידים בריקוד זה, נשמר כיוון תנועות הביטול המסורתיות?

יכול להיות שזה

  • התכנסות לטולרניות, שהחברה מאפשרת תנועות כאלה כלפי גבר, רואה בכך ביטוי תרבותי לגיטימי, ובעצם מחזקת ומטמיעה אתה ההתייחסות אליו כחזק?
  • סוג של תגובה, חינוך, פיצוי על מציאות מצערת הפוכה, בה, בהיפוך לריקוד, ישנם יותר מקרים של זלזול, דיכוי, ניצול של נשים על ידי גברים?
Share

הערות? אשמח לתגובתך