“כשאני נתקל בגאונים אני מתמסר. ארתור פינקלשטיין היה גאון”

משך קריאה: 3 דק', תלוי כמה שניות יש לך בדקה

סתלבט על המון תודעה דמוקרטית נמוכה

הארץ, גלריה, עידו דוד כהן

גאון

‘גאוניותו’ של פינקלשטיין – התאמת מסרים לאוכלוסייה עם מכניקה מחשבתית מובחנת. קונסרבטיבית, כיוונון מסרים לשוק פרובינציאלי מקומי, וגיור מוצלח בישראל, להנעה לפעולה לתמוך בפוליטיקאים ימניים, מסתלבטים על המון תודעה דמוקרטית נמוכה.

‘גאון’, אם מתייחסים לגאונות כ’כישורים יוצאי דופן בנדירותם.’ במובן זה – גאון.

על מי הגאונות עובדת?

פינקלשטיין ‘גאון על’ קונסרבטיבים
בעלי סנטימנט

  • אמוני,
  • לאומני,
  • משמר התכנסות הזדהותית,
  • כמֶה לקהילה ולהחלת צביונה על מרחב ציבורי,
  • להיררכיה אנושית,
  • לסמכותנות מנהיגותית,
  • להגנה תוקפנית על אידאות מופשטות,
  • לפשטנות רציונלית ולמורכבות מיסטית,
  • לרהב מלל, סמל וטקס.
    להלן ימין בכל עת, גאוגרפיה, תרבות ושפה.

סנטימנטים אלה פוגשים חולשה סוציו־אקונומית, מודרות חברתית ותחושת קורבנות – אלה מאפיינים שני מרחבים שחלקים נרחבים מהם חופפים.

מסרים של מנהיגים פופוליסטים מקדמי עצמם, נעזרים ב (תואמי גבלס, רוי כוהן, רוג’ר סטון to name a few) ופינקלשטיין(ים).

הכלים שפינקלשטיין משתמש בהם, הטכניקות שנוקט בהם הם

  1. שימוש בנימוקים פרואסתטיים, של פסאודו לוגיקה שנשמעת אסתטית ומנגנת על הסנטימנט ללא בסיס לוגי היררכי,
  2. וכן אמירות מחוץ להקשרן, ואמיתות נמתחת למשמעויות בדויות.

הרעיונות שפינקלשטיין ודומיו יצרו נמסרים, נטמעים, עולים כפורחים, שואפים לנתץ ערכים דמוקרטיים, שלטון חוק, וזכויות פרט ומיעוט באמצעות ניקסון, רייגן, בגין, נתניהו, טראמפ, ודומיהם לשאיפות של אחיזה שלטונית ברובד אחד והצרת הדמוקרטיה בשני.

המון מודר וקולני על פלטפורמות אמוניות לאומניות דומות, אך בתמהיל ושפה משתנים מריע לתבוסת אליטות שנתפשות כמתנשאות.

המטיף לשמרנות קונסרבטיב?

בדומה לרוי כוהן, טראמפ, רוג’ר סטון, ואולי נתניהו, פינקלשטיין לא בהכרח קונסרבטיב.

הוא ועמיתיו הדומים מזהים את ארגז החול בו הם יכולים לשחק.

אותם מניפולטורים פוליטיים פונים לימין קונסרבטיבי ובמוטציה תפישתית מתמירים אותו ל’נאו ימין רדיקלי’, מנתץ דמוקרטיה ושלטון חוק לטובת האחיזה השלטונית של המנהיג לקידום רעיונותיו ומאוויו.

‘חכמים על חלושים’

הם, ב’פדופיליה אינטלקטואלית’ מחדירים, לצורך סיפוקם האישי, מסרים בסוגיות פרט-חברה-ריבון – להלן פוליטיקה לחסרי ישע והגנה אינטלקטואלים.

מסרים מעין אלה לא עוברים, אינם מתקבלים, אצל חותרי בקרה רציונלית, אינדיבידואליות, זכויות וחופש הפרט, שיוויון פורמלי, מניעת אלימות ושלום.
אלה בעלי מכניקה מחשבתית שונה שאינה מהווה כר לרעיונות פשטניים של התכנסות ונאמנות לשרות מנהיג מסתלבט על המון תודעה דמוקרטית נמוכה.

לא לייחל

לכן, אל לשמאל להתאבל על שהוא יתום מ’קוסם’מים כְּ-אלה; מי שמאכיל מסרים כמעין אלה, ועוד יותר – מי שרעב להם – אינו שמאל.

Share

הערות? אשמח לתגובתך

Share