לא לקחת אישית

לא לקחת אישית

משך קריאה כ- 3 דקות

בעצם כן

אין לי עניין בשיח עם בעלי תודעה דמוקרטית נמוכה כשלך;
בשיח עם שכמותך
לא אלמד דבר שאינני יודע,
ואני נוסך לגיטימציה במה ולמי שאינני מתכוון.

אני מביע את עמדותי הפוליטיות, ומחצין את תפישתי על ניתוץ הדמוקרטיה,
במשמרת שלי.

אי־הסכמה היא מהות אינטלקטואלית, אישית, דמוקרטית.
מבורכת.

מעידה במקרים מסויימים על בחינה, ערעור, ניסוח.

יתירה מזו, אני מבין היטב שאין בכוחי לשכנע ב’צדקת’ עמדותי.
אין דבר כזה עמדות נכונות; בסט ערכים אין ממד ‘נכון’ או ‘צדק’, וממילא לא היפוכם.
תפישות עולם הן תוצרי מערכות ערכים על מצעים דיכוטומיים, מבני אישיות שונים, מערכות חינוך והטמעה מגוונות, תרבות אופפת, וזאת על מצע של יכולות והטיות אינטלקטואליות משיתות אמצעי ערעור ובקרה ברמות אינטנסיביו שונות של בעליהן.

אין ביכולתי להשפיע על תפישת עולם של אחר. לא על שלך.
ולכן גם לא רוצה.
וטוב שכך.

מכיוון שאין לי יכולת השפעה, גם אין לי כל עניין להתדיין עם בעלי תפישת עולם אמונית, לאומנית, משמרת התכנסות הזדהותית – להלן ימין, קונסרבטיביות, שבחרו* לכבות מנגני ערעור ובקרה אינטלקטואלים.


* לא באמת בחרו. נטולי יכולת רגשית ו־או אינטלקטואלית להפעלת ערעור ובקרה רציונליים


בעלי תפישות אלה דומים במכניקת מחשבתם לעמיתיהם הימניים בכל עת, גאוגרפיה, תרבות ושפה.

שמרנים שונים אלה מאלה ב
♠ קרבתם לליבת התפישה האידאולוגית,
♣ מידת האנרגיה שהם מקצים להגנה או קידום יישומי האידאות,
רק במקום השלישי בחשיבות השוני תוכן האידאה עצמה.

אני רואה בימניים בעלי תודעה דמוקרטית נמוכה, ילדותית.
במידת האנרגיה שהם מוכנים להקצות לקידום תפישתם – להלן רמת אלימות – הם מאיימים על חירותי.

לא, אינני אוהב אותם ולא מכבד בעלי תפישות אמוניות לאומניות על תפישותיהם, ולא על האמצעים שהם מנסים לכפות ולאכוף את ערכיהם.
ולא, גם אינני שונא. חלקם חמודים הרבה יותר משמאלנים קפוצי שת נחרצים כמוני.
אינני מעריך, לא מכבד, ולעיתים לועג או בז לתפישותיהם.

אין לי עניין ‘להתדיין’ עם ימניים, שכן

  • לא רוצה לנסוך לגיטימציה אינטלקטואלית מעצם השיח, לבעלי תפישות מנתצות דמוקרטיה ושלטון חוק מבוֹססים ב-, מבוּססות על אמוניות, לאומנות, שימור התכנסות הזדהותית ערכית, כמיהה למנהיג מנתץ דמוקרטיה ושלטון חוק נערץ על נבערים בעודו מסתלבט על תבונתם,
  • וכן, אני חף מציפיה לספוח ערך ממי שאינם חותרי רציונליות, ערעור ובקרה תפישתית, בדגש על סוגיות דמוקרטיות, זכויות פרט, ליברליות, שיוויון ושלום.
    הסקרנות שיש בי כלפיהם היא מקסימום בצפייה בהם, בלמידה אנתרופולוגית, לא בלמידה מהם.

בגישה של פדופיליה אינטלקטואלית – סיפוק אישי מהחדרת מסרי אהבה אמוניים, לאומניים, משמרי התכנסות הזדהותית, לחסרי־ישע אינטלקטואלי, שמפתה במֶתֶק לקדם הִדָבְרות מתוך ‘גילוי סקרנות’, אני רואה מניפולציה לכסות את אמוניותם–לאומנותם של הנוקטים בה במעטה לגיטימיות.
תודה, לא תודה. לי אין עניין לקבל עמדות מֵצֶרות חירות, בשם רוב אמוני נבער, וממילא לא לנסוח בה לגיטימיות מעצם השיח איתי.

אם מישהו שואל לדעתי, אענה. כמיטב יכולתי להתאים תשובה לשאלה.
עם זאת – אין סימטריה:
לי אין עניין להתדיין, ללמוד עוד על תפישות נאו-קלריקליות, של מי שדחוף לו לענות ולהסביר למה לתמוך בראש ממשלה שלושה כתבי אישום מנתץ שלטון חוק, מסתלבט על בוחריו (– בלי ח’), ולא ממי ששואל – ‘מה רע לך’ בלי סימן שאלה, ועל דמוקרטיה מאג’ורית – תודה, מכיר, שמעתי, יודע.
נמוך לי.

בפייסבוק – פלטפורמה שאינני אוהד, לא בקשתי מאף אחד חברות.
כחלק מהתנהלותי ברשת חברתית זו, גם אינני מסיר ‘חברות’ ממי שמתנגד לעמדותי, ולא מוחק תגובה.
לעיתים אינני מאשר חברות, מסיר את מי שאישרתי, אם מתחוור לי שהוא בוט, מטריל, בתפקיד.

אינני מתייחס לתגובות מסוג מסויים, סתם, מפני שלא מוצא לנכון להאיר חיובית עמדת שמרן עם תודעה דמוקרטית לא מפותחת מעצם התייחסותי אליו ולמשוח אותו בכבוד כ’מנהלים דיון’.

האם אני מתנשא? נראה שכך, על מי שמתנחת.

לא, אינני מתכוון להתרגש מבעליהם של רגשי נחיתות שמייחלים לספוח אהדה, הבנה, כבוד לעמדותיהם הילדותיות שמאיימות על חירותי.
וגם אינני מתרגש מהאיום בתפישה, שבגישתי זו, “השמאל לא יחזור לשלטון”.
גם אם אעמיד פנים שאני מכבד את דעות הקונסרבטיב, כשאני לא, השמאל לא יחזור לשלטון, מפני שהקונסרבטיבים הם הרוב.

אז אני בוטח ביכולתך לא להיעלב מכך שאינני מתייחס להגותך ולשכמותה.

אם בכל זאת בחרת להפחית לעצמך ערך, וולונטרית – טוב עשית, הרווחת ביושר.

Share

הערות? אשמח לתגובתך