פרקטיקת התכנסות הזדהותית

הערכת משך קריאה כ- <1 דקות

בהדגמת: גב’ צביה גרינפילד

סיוג

צביה גרינפילד, מסעה האידאולוגי מרתק, תחנות דרכה – אין להם חשיבות, היא אינה הנושא.
גברת צביה גרינפילד היא המושא; מהווה,
עבורי, כאן, לצורך העניין,
קולב, הדגמה קונקרטית של התזה אותה אכרוך עליה, כמייצגת התופעה.

התזה

אמוניות

לרוב האנשים, טביעת תודעה אמונית – סטאטית.

לריבוי תודעות אנושיות
יש התנייה מובהקת, מובחנת, יציבה,
למידת האמוניות, המיסטיקה, ייחוס השפעה
לכוח עליון מארגן, או היעדרו,
על תפישתם מציאות נחווית.

פרט – חברה – ריבון

בסוגיות פרט–חברה–ריבון, רוב האנשים ‘מתכנסים הזדהותית‘.

עמדותיהם מתועלות למימוש ערכים טבועים מינקות על ידי

  • הורים,
  • חברים,
  • סביבה סוציואקנומית,
  • סוכני
    • חינוך,
    • ממשל,
    • אכיפה.

שינוי תפישות

שינוי במערכת התפישות המקדמיות מועט, נדיר.

קורה בהשפעת צבר האלמנטים הבאים, בצמהיל המסויים האישי, שכשלעצמו מהווה טביעת תודעה אישית:

  • אישיות דינמית,
  • תפישת קידום אינטרס אישי,
  • אינסטינקט ערעור, רדיקליות.

אישיות דינמית

מינוח מכובס, לאישיות נידפת – ‘היעדר אבנים בכיסים’, אינדפרנטיות, היעדר יחס, הבנה מעמיקה, איכפתיות, לסוגיות מסויימות, מובילות אותם להפגין תמיכה בעמדות שונות, משתנות, לפעמים אף סותרות.

תפישת קידום פרקטיקה אישית

במצבי קונפליקט בין ערכים מוטמעים לבין אינטרס מובהק, ישנם מצבים של דחיקת ערך אחד לטובת אחר:

  • ‘פיקוח נפש דוחה…’
  • להט”בים שתמכו התנועות פרוגרסיביות בעת שהומוסקסואליות הייתה מוקצה, והתפלגו נורמלית עם נרמול חד-מיניות.

אינסטינקט ערעור

יכולת אינטלקטואלית מסויימת מאפשרת בחינת חיוויים, הקשרים, עיבוד תובנות מנקודה מערערת מבקרת, מתגברת על אינסטינקט התכנסות הזדהותית.

למה צביה גרינפילד?

דתיה חרדית, פעילה במר”צ, כעת תומכת פרקטית בהתכנסות לכחול לבן.

ייחודה– פרקטו-דינמיות; נחרצות התכנסות הזדהותית- היום לפה, אתמול לשם; תנועה בהיעדר עומק סדור על פני רוחב תמרון, תוך שמירה, אני משער בזהירות ומרחק על מידת

  • אמוניות יציבה,
  • עוצמת התכנסות הזדהותית דומה.

כך, הגברת הנכבדה מהווה ביטוי ייצוגי, מובהק בשל קיצוניותו להתנהלות אנושית נורמטיבית של רמת אמוניות קבועה, נטייה להתכנסות הזדהותית לשימור סנטימנט, ודינמיות תנועתית בין מושאי הזדהותה.

Share

הערות? אשמח לתגובתך