לה פמיליה ואני

משך קריאה כ־ 6 דקות

שאלון

בעקבות אירועי לה פמיליה האחרונים, עולה הסוגיה, באילו פעולות יש לנקוט נגד התופעה.

הסוגיה כאן הוא מידת הדמיון בין ערכי ליבה של קבוצה זו ל’נורמטיבים’ שאוחזים בערכים דומים.

אלה, הנורמטיבים האוחזים בערכי ליבה דומים, רואים חייץ בירור בינם לבין אנשי לה פמיליה, שכן מבחינתם (של הנורמטיבים בעיני עצמם) הם לא פעלו, מעשית, לא נקטו בפעולות הדומות לאלו הירודות, אלימות, של לה פמיליה.

מתיחת הקו הכי כבד, חזק ומפריד נעשה בין אנשים שתופשים עצמם כמהות ייצוגית אחת לבין הקבוצה הקרובה לה, כשהמניע הוא החשש שייתפשו כדומות, כשמניחי הקו המפריד לא רוצים להיתפש כדומים לה.

כך, חבר הכנסת אורן חזן היה נטרף על ידי עמיתיו שסונדלו על ידי אנשי האופוזציה שאילצו את העמיתים להתגונן ולהגן על עצמם. אבל אורן חזן ייעלם פוליטית שכן, עמיתיו יעשו מעשה להרחיק אותו מתדמיתם הייצוגית.

אנשי הימין שהתקיפו את מוטי יוגב על אמירתו הקשה על בית המשפט, רוצים להבחין את הייצוג של הפעולה ה’אלימה’, אבל במהות הם מסכימים על המטרה המשותפת, של הגבלת סמכות בית המשפט בחקיקה. קו מפריד הם רצו לשרטט, מהדומה להם.

ואכן, מייד לאחר מכן, שרת המשפטים, אייטלת שקד, מודיעה על כוונתה לכרסם בסמכות בית המשפט העליון. לא בכף D9, אלא באמצעות שיני המחוקקים. מעשית, לא מטאפורית.

איך לטפל במשפח’לה

אז זהו, שלא.
כאימפוטנט, כנרתע ממעשים פותרניים, גורפניים, בום טראח בוינג(יים), כצפרדע המתבשלת בסיר ומניחה שגויות שההקלה תיכף תגיע, הייתי מניח לתופעה וכן מטפל בביטויים פרטניים של אלימות.
שכן, הקו המפריד בין חולקי ערכי הליבה הוא המעשה האלים.

סוגיות לבחינה

להלן כמה סוגיות הבוחנות כמה מערכי ליבה של לה פמיליה משותפים, לי- הקורא:

“פוליטית אנחנו [אנשי לה פמיליה ואני] תומכים [על פי מפת הבחירות האחרונות] ב-ליכוד/ ישראל ביתנו/ כולנו/ אחת מהמפלגות הדתיות.”

“סביבתנו רואה אותנו כ’ימניים'”

“מצביעי המפלגות שלא נמנו למעלה הם ‘שמאלנים’. עוכרי ישראל. אוהבי ערבים, יש להם תחושות התבטלות מול ערבים”

“שמחנו שבנימין נתניהו נבחר לראשות הממשלה ב- 2015”

“נטפלים לבנימין נתניהו”

“מה רוצים משרה נתניהו”

“אוי, כמה שהניצחון ב- 2015 היה מתוק”

“יצחק הרצוג לא מתאים להיות ראש ממשלה”

“הבוז’י המעאפן הזה הוא נמושה, רכיכה, קול ציפציף, הומו, עוכר ישראל”

“הערבים מבינים רק ‘יד קשה’.”

“בצוק איתן היינו צריכים ‘למחוק’ ולהפעיל כוח מרתיע”

“העיתונות היא תשקורת”

“התשקורת לא סובלת את הימין”

“יש לטפל בתשקורת”

“אינני שולל עונש מוות”

“הכוח שיש לבית המשפט גדול מדיי”

“לא הכל שפיט”

“בית המשפט הוא עם אג’נדה פוליטית”

“אל לבית המשפט להגביל את השלטון הנבחר”

“יש להגדיל את כוח השלטון”

“אני איש מעשה, עזוב אותנו מברבורים”

“השמאלנים עם השפה הגבוהה והמתייפייפת שלהם מעצבנים”

“עזוב’תי ממורכבות תפישתית”

“על הרוב לשלוט ולהגדיל את כוחו על מיעוטים שוליים בלתי נחשבים שרק מפריעים”

“יש להגדיל את אחוז החסימה ולצמצם מפלגות שוליות”

“כללית, הממשלה רכה מדי, על הממשלה לפעול ביד קשה יותר מול ערבים, מול איראן”

“הסמול מוכן לוותר בקלות רבה מדיי ובחוסר אחריות של שטחי מולדת”

“על הממשלה לנקוט יד קשה יותר; מול הערבים, מול האיראנים.”

“נתניהו מראה לאמריקאים עמידה איתנה מהי. טוב שכך, יש לחזק אותו בעמידתו זו.”

“הנשיא האמריקאי הוא שחור. לא ראוי. נשיא חלש מדיי”

“הצביון היהודי מסורתי במדינה חשוב לי”

הזהות היהודית שלי משמעותית וחזקה.

“היהודים הם לא פראיירים.”

“יש אנטישמיות בעולם, יש להלחם בה”

“המנון ודגל חשובים לי”

“הפוגע בסמלים הלאומיים שלנו- פוגע בי”

“כוח היחד הוא כוח נאצל”

“מה זה הציפציפיאדה הזאת ‘זכויות פרט’?”

“גם אוהדים אחרים עשו דברים כאלה, בשרלרואה, ויותר גרועים”

“אלימות באה מהימין הפוליטי.

אישית

כמי שרואה בפעולה כ-ביטוי מעשי זמני בין מערכת תפישות מקדמיות, למערכת כוונות עתידיות, לתפישתי, מהותית- הם דומים. חולקים אותם ערכים וכוונות.

Share

הערות? אשמח לתגובתך

Share
%d בלוגרים אהבו את זה: