משך קריאה: 2 דק', תלוי כמה שניות יש לך בדקה
בכתבה במוסף הארץ ' ומה אם נוותר על הטייס? פול מרקס, 14.08.2014, נכתב על ההתפתחות של ייתור הטייסים האנושיים מהמטוסים.
נראה לי שהאבולוציה הטכנולוגית תייתר את הטייס משינוע אנשים באוויר בעתיד הנראה לעין.
מתעכב על אמירתה מרי קמינגס גורסת שלמכונה יש יתרון על הטייס האנושי במהירות התגובה "מרגע שאתה רואה גירוי שדורש פעולה ועד שאתה פועל בתגובה, עוברת חצי שנייה במקרה הטוב", היא אומרת. "למחשב, לעומת זאת, נדרשות אלפיות שנייה לזהות אותות שמעבירים חיישנים ולהגיב בפעולה. בני אדם לא יכולים לעמוד בקצב הזה".
למכונה יכולת תגובתית מהירה יותר מזו האנושית, ואכן זהו יתרון.
עם זאת, יתרון מהירות המכונה גדול אף יותר מהתגובתיות, ומתבטא בפעולה ראשונית הנסמכת על חישוב מדויק (יותר), לעומת איבוד הזמן בתיקוני ניסוי ותעייה הנסמכים על הערכות אנושיות של הטייס, שמטבען פחות מדויקות.
ביישום יכולת זו מתרגמת יכולת המכונה באופן אפקטיבי יותר משימוש בטייס אנושי.
מקרי פתרון טֶיוס אקס מכינה הירואיים נוסח הטייס צ'זלי סלנברגר, ישולבו בהמשך לאלגוריתם המטיס.
עד אז יוקרבו לטובת פתרונות טובים יותר מהאנושיים לישום במקרים רבים ונפוצים יותר.
להערכתי, הפסיכולוגיה האנושית החוששת מלטוס ללא טייס תתאים עצמה לפסיכולוגית המשתמשים במעלית נטולת מפעיל- כולל שימור המעטים החוששים, שימנעו משימוש ויעדיפו את המדרגות.