עוררות ריגשית

הערכת דקות קריאה: 2 דקות, בערך 🙂

הכרה, סליחה

בהיות פרט במצוקת עוררות רגשית,
הוא מצפה מסביבתו זו התומכת המעורבת במצב, להכרה, הבנה הזדהות, עם לגיטימיות הביטויים להתנהלותו המצוקתית, ולגורמיהם, וזאת, כתנאי מקדים לשיבתו לסבירות התנהלותית.

בקשת 'סליחה' היא מענה לצורך זה, בו אחר מזהה שאובייקט נמצא במצוקה רגשית, ומי שתרם למצוקה זו מכיר בכך, נותן לתחושה הכרה ולגיטימיות.

טהרנית

בהתנהלות אובייקט שנתפשת כבלתי סבירה על ידי יחווה על כך.

אין הצדקה לאי סבירות, גם אם יכולה להיות מובנת.

פרקטית

לעיתים, מהיר, זול, אפקטיביאפקטיבי יותר, 'אנושי', להקל על זולת ולהחזירו לסבירות עם זרמת התנהלותו על ידי ביטוי הזדהות עם מצוקתו.

נציגי שרות במוקדים טלפוניים מודרכים 'להתנצל על ההמתנה', להכיר במצוקת הממתין.

ישנם מי שמתמחים בהבעת אמפטיה מסוג זה, לאור ריבוי הצריכה.

אישית

כאחאנא"ר, בהזדהות חומלת, אני רואה ערכית, מניפולציה רגשית נמוכה, מזייפת, ולעיתים, עניינית לא בוחל ונוקט בה.

Share

הערות? אשמח לתגובתך

Share