משך קריאה: 8 דק', תלוי כמה שניות יש לך בדקה
תסכול
אני שומע ממי שרוכב איתו,
ממי שרוכב עלי כשמערכת חלציו צמודה מאחור לישבניי,
מרבים אחרים המקיפים אותי ריאלית ווירטואלית,
שאינם מאמינים שאיננו חולקים את תחושת ההתעלות, שמחת ההשתכשכות בגאווה לאומית.
תחושת גאווה לאומית, התרגשות מסמלי לאום, דגלים מצעדים לאומיים. | אני אדיש לסמלים באשר הם.
לועייג עד עויין למי שהוא תגובתי רגשית חיובית לסמלים; עם זאת, מבחינתי התנהלות כזו היא עירוב של
|
חוסר אמון שהאחר (-אני) נטול אינסטינקט גאווה זה. | העובדה שאחר – אני, משולל הקשר, כישור זה, נתפש בעיניהם כ'לא נכון', 'לא אמיתי', אולי אף טעון חשיפה, עזרה, תיקון.
לכן, למי שיש סנטימנט ההתכנסות, מבחינתו, יש לו
כך, (אני) חשש ממי שהאינסטינקט המתכנס אֱלי קולקטיביסטית שלהם, עלול, בתנאים מסוימים, להסלים לרמת פעולה אקטיבית, חורגת מתחום הפרט, מבחינתו – בגיבוי הכלל, אֱלי פלישה לריבונות הפרטית שלי. |
עמידה בצפירה זיכרון כשפרט לבדו. | אינני עומד בצפירת זיכרון כשאני לבד. לא מכיר את המושג 'כבוד למת'. מייחס לרוב האנשים הקצאת יתר תשומות וירטואליות למתים, וחֶסֶר לחיים.בפרהסיה אני עומד בעת צפירה:
|
צידוד בהחלת פעולות מונעות פעולה במרחב הציבורי בשם החלת צביון לאומי, | מתסכל אותי שאיני יכול להסביר את כשל החשיבה שבו מניעת חופש אחר נישבת כלגיטימית:
לשיטתם, מרחב ציבורי נתון להחלטת הרוב באופן פוזיטיבי – להחלת צביון של קולקטיב כלשהו. בשל איכויות רגשיות אלה, הם מחייבים פעולה אקטיבית, אלימה, פולשנית, חודרנית שמצריכה מניעה בשלב טרום הפגיעה בצביון הציבורי, התגוננות במהלכה, והענשה לאחריה. התסכול: הם רוצים שדעתם תכובד, תתפש כלגיטימית במסגרת 'דמוקרטיה'. גבלס אמר טרום בחירות 1933: זה שהמפלגה משתמשת בדמוקרטיה כדי לעלות לשלטון לא אומר שהיא תשמר את הכלי שניתן בידיה כשתהיה בשלטון. |
|
את שימור הסנטימנט החיובי להשבתה בשבת הם מתחזקים באמצעות
|
השבתת תנועה ביום כיפור, | גם (כביכול) ליברלים פרוגרסיבים בעיני עצמם, מוכנים לקיום חוק השבתה ביום כיפור. בגורסם שבשם תחושת היחד, 'כיבוד זכות אחר', הם יפקיעו זכות פרט כלשהו במרחב ציבורי. הם פונים למרחב הציבורי, וגורסים שזה לגיטימי להשביתו לטובת מימוש שאיפת צביונו של אחר. כך מהם צדדים בחקיקה, אינם מסתפקים בכך שהם אישית יתנהלו באופן ש'מכבד' אחר, אלא פונים למרחב הציבורי ולחוק הפוזיטיבי הכופה והאוכף. |
החשכת מסך שידורי ספורט בימי זיכרון, | סוגיה מודרנית מרתקת:
הם שלושה קודקודים פרטיים, שהסכמתם לקיים אינטראקאציה שמקדמת את רצונונם החופשי כולם מופר על ידי פעולת החשכת מסך של הרשויות, וזאת בגיבוי רוב נורמטיבי. פעולה זו 'נוראית' אף יותר שכן היא ביטוי מעשי פולשני למרחב הפרטי של שלושת הקודוקודים בסמכות הריבון ובתמיכת הרוב האדיש. |
ייחוס למי שאינו מתכנס כמוהם, שנאה עצמית. | שנאה עצמית? ממש לא! חושב שדי אוהב את עצמי. אפילו די מאד. כם, בוז לגאווה לאומית. |
הפגיעה בחופש שלך היא מועטת, אתה תעמוד בה. | שאיפה רגשית לצביון שקולה לחירות פרט, ואם מגובה בהסכמה של ריבוי פרטים עולה על זו של מיעוט. ככאלה, מכנס אותם תחת תג 'תודעה דמוקרטית נמוכה'. הדגש על תודעה, נמוכה, כן?מהות העניין. מיוּמנֵי התכנסות הנורמטיביות לקחו על עצמם את ההסמכה והלגיטימיות, חמושים בהתכנסות נורמטיבית קולקטיביסטית, להבין מה הם גבולות החופש והנוחות לא רק של עצמן, אלא של אחר. שלי. ככאלה, הן ריבונים להחליט על החופש שלי. בלתי נסבל בעיניי. באמת. מבעית. מפחיד. באמת. |
|
הכשל הלוגי שלי או של הצד השני, המטריד את מנוחתי: בסופו של סיבוב, עלי 'לחיות ולתת לחיות', כאשר אינני תובע דבר מהצד השני:
כן תובע מעצמי ומכל אחד אחר,
מצופה ממני לכבד את אמונת, את רצון אחר להצר את החופש של פרט אחר במתחם ציבורי, ופלישה גם למרחבים פרטיים? יותר מכך, |