פעולות או משפטים שמכילים יותר נפח ממה שיכולים לשאת מושכים את תשומות לבי. כלומר את תשומות תודעתי כמובן.
אלה אינם אוקסימורונים, שכן אוקסימורון הוא צירוף לשוני המכיל הפכים.
אלה מתכתבים עם קלישאות, רק שקלישאות מתארות, לא מובילות למעשה.
אלה ביטויים שבעזרת מלל מנכיחים, מחזקים, נטולי יושר אינטלקטואלי, מוכיחים טענה מקדמית, בה אוחז המשתמש בהם.
ככאלה, פעולות ומשפטים אלה לוקחים טענה, ומשווים לה משמעות, בעיקר ערכית שמשרתת את הדיאלקטיקה של הדובר, שרוצה לקדם/למנוע עמדה.
משפט | הדגשה | מראה מקום |
| זו הסיבה שהוא שם? ואם אבא לא היה אומר? | שמעון מזרחי, כלכליסט, 20/10/2016 |
| מה הקשר בין הישגה האישי הראוי להערכה ליכולת אחרים? דימוי עצמי נמוך שלה? רצון 'לעודד' אחרים? | כתבה ערוץ 1, על פרופסור מונא מארון. |
| מעשים כמילה, צומות, טקסים הם 'עומק תרבותי'? | ש.ז., המבקש להחיל חוקים משמרי מסורת לטובת שימור צביון יהודי 21/9/2016. |
| חגי סגל מבקש להתפש, לשלוט בתפישת ייצוג, אחרת ממה שנתפש, מפני שבמעשה בילה יותר זמן באחר. | חגי סגל, פייסבוק |
| במיעוט המקרים פתיח לשקר. בשאר – חיזוק דובר את אמירתו, בהיעדר יכולת לאישוש. | אמירה עממית. |
| 'רישיון להרוג' של מי למי, על מה נסמך? | מוסף הארץ, בדרך לדיסטופיה, נועם פיינהולץ, 5/8/2016. |
| יש מקומות בהם אנשים יכולים להסתובב ערומים בפומבי. ואם אין מקומות כאלה, אז מה אם אין? | Ynet 15/10/2016 |
| אם חבישת חיג'אב חוק, זה לא נתון לשיקול דעת. יהיה הליך אילוץ. הכרח = דיכוי, אם לא ייחבש. | |
| צפייה פסיבית היא אקט אלים | מוסף הארץ, בדרך לדיסטופיה, נועם פיינהולץ, 5/8/2016. |
| משפט קיווי שאין לו התכנות. | פתגם עממי ישראלי. |
| פתגם עממי. | |
"סניף הבנק ימוזג" | ימוזג? הסניף נסגר, לא? | |
| אונס וירטואלי | http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4855942,00.html, 17/9/2016 |
פנייה למת על פי קברו | המת שומע? גיאוגרפית המת שם? אה, זה בעצם לחיים הנותרים? | מנהג רווח. |
לצערי לא תיעדתי את תועפות הביטויים שהתעופפו להם בסביבות תודעתי.