ג’: אנדרסטייטמנט, דיאלקטיקה, יושר אינטלקטואלי, ניואנס, סאבטקסט

פופוליזם

ב’: אנדרסטייטמנט, דיאלקטיקה, יושר אינטלקטואלי, ניואנס, סאבטקסט פרק ב’

סוגיות תוכן

פרט

התייחסות סובייקט לעצמו, לפרטים עמיתים בחברה איתם הוא בממשק.

חברה

אוסף פרטים עם מכנה משותף תפקודי הזדהותי מתמשך, ביחסי גומלין ביניהם – מעבר למשפחה – קבוצה, קהילה, שבט, לאום, דת, מדינה.

עם גורמים אלה אינדיבידואל מקיים יחסי גומלין, החל מהזדהות רגשית, נטילת חלק בפעילות משותפת, ועד שליטה על מכלולי חיים.

ריבון

מי שמוביל קבוצה, מכתיב את פעילותה וכלליה, ומתוך כך את הצביון הנתפש שלה, ושלו.

מאפיין

תפישות קונסרבטיביות מקננות במרחב

  • בין שימור אמונה אינטרינזי
  • לתגובה אקטיבית לאיום אקסטרינזי.

ככאלה, תפישות שמרניות מתמקדות בניסיון להיות אפקטיביות לקהל הצורך תפישות אלה באמצעות העברת מסר

  • יחיד,
  • מצומצם,
  • מצמצם,
  • ישיר,
  • ברור,
  • בוטה,
  • בהטייה לאורנמנטים מז’אנר פואסתטי/ פרואסתטי,
  • שמתכוון לחסוך משאבי עיבוד, פן יאבד, יתבדר להיסק שונה מכוונת הסוכן, מפיץ המסר
  • נמנע מפרשנויות מטשטשות, שעלולות לעמעם את מהותו.

מסר שמרני מתואם לקהל מוטה לסוג מסרים ממין זה; מיישמי תפישה שמרנית שואפים להמנע מבזבוז משאבי קשב, עיבוד, על קהל לא מיומן במותרות של מסרים מורכבים, בלתי ישירים.

ד’: אנדרסטייטמנט, דיאלקטיקה, יושר אינטלקטואלי, ניואנס, סאבטקסט פרק ד’

Share

2 thoughts on “ג’: אנדרסטייטמנט, דיאלקטיקה, יושר אינטלקטואלי, ניואנס, סאבטקסט”

השאר תגובה