מי השתנה, עירית לינור, אברי גלעד או אתה?

אף אחד

שחקנים

עירית לינור – הייתה ‘שמאלנית’, כעת בתפקיד ‘ימנית’.

אברי גלעד – היה ‘שמאלן’, נהייה ביביסט, כעת בתפקיד התמתנות מביביזם.

אתה – היה ונשאר ‘שמאלן’ מקיבוצניק’ ישראלי, נע לתפקיד ‘מגלה את יהודיותו החילונית-תרבותית-הזדהותית, ובעיקר את האפיק המקצועי, פוטנציאל ההשתכרות שלה. עבורך.

אביזרי במה

לפרטים אנושיים תכונות אופי בסיסיות, סנטימנטים, אינסטינקטים.
בני אדם לא משתנים, אלא מתפתחים, מפתחים דפוסי התנהגות על ציר זמן, בממשק עם מציאות אופפת, בה בכל ממשק, כל פרט שואף למיקסום חיובי עבורו, להבנתו לפי מכניקת מחשבתו וסט ערכיו המקדמיים.

שינוי דפוסי התנהגות מתרחשים כתוצר לוואי של טראומה – לא ידוע לי על טראומה שלינור, גלעד או  אתה עברת, ששינתה סטאפ תפישתי.

[לתפישתי, כן?] היות פרט ‘קונסרבטיב’ או ‘ליברל’ הוא תוצר של סנטימנטים מוטמעים על תשתית מכניקה מחשבתית דינמית.

בבסיס האופי של יצורים חברתיים יש מרכיב הזדהותי, בדרגת עצמה אופיינית לפרט, משתנה בין פרטים.

יש מרכיב בקרה על אינסטינקטים.
[יש המציבים בקרה על סנטימנט לאכילת בשר, מאפה, בהתאם לפרוטקול דיאטיי שהתיבו לעצמם, בהנחה שנמנעים ממאכל שהיו רוצים אחרת, לצרוך. הבקרה הרגולטורית של מעשן שמודע ומסכים לכך שעישון מזיק לו – נמוך.]

שחקנים

סט הערכים הבסיסיים של לינור, גלעד ושלך, על ציר זמן, [כמעט] לא השתנה.

עירית לינור

על ועם ערכיה הקונסרבטיביים המוטמעים בהתפתחותה לינור הבינה אינסטינטיבית, שמי שהיא מבקשת להיתפש כמזוהה איתם, נמנים על ‘שמאל’.

בשלב כלשהו של הנתניהוזציה, לינור חזרה להיכן שהיא, על ערכיה האינסטינקטיביים תשתיתיים, ממוקמת בסינכרון נינוח.

אברי גלעד

אצל גלעד, מרכיב הבקרה האינטלקטואלית פעיל יותר מאשר אצל לינור.

זה מעבר להזדהות – אצל גלעד יש ממד רדיקלי, פרוגרסיבי, של פירוק קונסטרוקטים.

המחוייבות הרגשית של גלעד כולל סט תפישות עולמו, אני משער, הן על הרצף המאפיין פרוגרסיביות, חתירה לרציונליות, אינדיבידואליות, חופש פרט, שיוויון.

הטוויסט האישיותי של גלעד, לטיפול ישיר באברי הפרטיקולרי שאינו מבחין בין טובתו האישית לבין תפישה חברתית הזיז, מזיז אותו על ציר יישומי התוויות העכשווי.

אני רואה בכך דימיון לטראמפ, שסט ערכיו הוא פרוגרסיבי, אך הבין, שלתועלתו כפי שהוא מפרש אותה עליו לנקוט בדרך מסויימת ולהסתלבט על שמרנים.

אצלך

הצורך לשיוך הזדהותי מוקצן, נניח מעט פחות מאצל בית”ריסט שרוף.
בשונה מהשרוף, אצלו המרכיב ההזדהותי סטטי, אצלך הוא דינמי.

לכן אנרגטית, אתה מקצה תשומות מנטליות רבות, לעייפה, שמתישות אותך, שחולבות ממך אנרגיה קיומית- לְמה שאתה שואף שיזהו אותך איתו; החצנת תמונות, לבוש, צמידים, כובעים, חולצות, אופן דיבור, תחומי עניין, פעילות פייסבוק, בחירת בת זוג תואמת, שמכניסטית מתכנסת לערכים דומים, משלימים לילדיכם חינוך מסליל הזדהות.
אתה עסוק בזה ברמות, שאני לפחות, לא נחשפתי אליהם.

The End

עירית לינור, אברי גלעד, לא השתנו. וגם אתה לא;

אצל לינור, מעט ממושאי הזדהותה השתנו [בעבר] אקטיבית מאז’ורית, וחנו.

אברי גלעד בוחן חיוויי מציאות, המרכיב ההזדהותי הנמוך שלו עושה ‘חישובי מסלול מחדש’ בכל עת שמגלה חוסר מתאם לאישיותו הנרקיסיסטית, מגיע למסקנה רציונלית, מתומללת, בוחן אותה, בכל עת ועושה התאמות לפי סט ערכיו. הוא עוד נוע ינוע.

ריבוי מושאי הזדהותך השתנו בעבר, משתנים [בהווה] דינמית, עדיין בתנועה, ימשיכו להשתנות בעתיד, גם אם בקצב איטי יותר, מסיבות מובנות.

 

תודה לצפרדע השואלת

Share

השאר תגובה