דיקמן ויכוח דתי

טיוטא: ויכוח דתי רציונלי, ט’, אמונה מסייעת

הערכת משך קריאה כ- 2 דקות

טיוטא: ויכוח דתי רציונלי, א’, פתיח

טיוטא: ויכוח דתי רציונלי, ב’, שכנוע

טיוטא: ויכוח דתי רציונלי, ג’, סיבות קיום אמונה

טיוטא: ויכוח דתי רציונלי, ד’, משמעות

טיוטא: ויכוח דתי רציונלי, ה’, אבחנה

טיוטא: ויכוח דתי רציונלי, ו’, תרבות

טיוטא: ויכוח דתי רציונלי, ז’, התמרה

טיוטא: ויכוח דתי רציונלי, ח’, הח’ הקדמון

כל עכבה לטובה

איזה מין משפט מזה?
מה טוב בעיכוב?

בעולם של תפישת סבל וייסורים חלק מההקלות,
קיימת נחמה, הקלה, מוכנה מעורבבת, מוכנה לשימוש על המדף,
שאם בממד הראשון הנתפש, העכבה נתפשת כגורם שלילי,
הרי בממד השני, העמוק יותר, הנחשב יותר,
ישנה הקלה שהעכבה מתקיימת כדי לשרת ערך עליון יותר, אם גם נסתר.

זוהי תפישה, תשתיתית, שמניחה היות

  • כוח עליון
  • מארגן, מסדר,
  • ומיטיב
  • עם הפרט המסויים
  • שיכול לעשות שימוש בכוח זה, שהכוח נתון לרשות הפרט
  • אם רק יניח מקדמית את קיומו.

כך בהליך של דיאלקטיקה פסאודו ליניאירית
שלא לומר, מעוף מזגזג או זגזוג מעופף,
תודעות מסויימות נדרשות יותר מאחרות להקלות תודעתיות,
בונות מבנים עם תחביר רציונלי נוסח ‘כל עכבה לטובה’, ‘ייסורים מכפרים’-
העובדה שלא מצליח לאתר ביטויים נוספים מעידה על התייחסותי אליהם.
בין השולחים ביטויים רלוונטיים יוגרל…
ובעצם באופן רציונלי לחלוטין מגייסים אי-רציונליות לתחזוק אישי ורגשי.


לקריאת:

טיוטא: ויכוח דתי רציונלי, י’, הסתייגות

טיוטא: ויכוח דתי רציונלי, י”א’, אישית

Share

הערות? אשמח לתגובתך