שאיילת דיקמן

שאלת דיקמן

  1. משולש אי-המענהשאלה חופרת;
    • לא עוסקות במופע בודד,
    • אלא במתווה של התנהלות מאפיינת,
    • נוגעת ביותר מזוית אחיזה אחת ויותר מזוית הסתכלות מסוימת,
    • העיסוק בשאלה מטפל בתוכן המהווה טריגר לחשיפה ושיתוף תפישות וערכי העונה.
  2. שאלת נירוסטה;
    • סטרילית, לא נדבק אליה דבר, אינה מכילה תשובה חבויה או ציפייה לתשובה נכונה מסוג מסוים, ודאי לא מכוונת לניסיון קליעה לדעת השואייל,
  3. אינה מחייבת תשובה לשואייל;
    • התשובה היא לנשאל, למתמלל לעצמו,
    • על בסיס זמן ארוך,
    • רצוי דינמית ומשתנה, ככל שהחפירה מתמשכת.

אישית

  • תשובת העונים מעניינת אותי לסוגיה שנשאלה.
    • הבנה מחדדת של התשובה,
    • רפרנס היכן אני נמצא ביחס לעונים,
    • התשובה לשאלה מהווה, גם, אבן בוחן לפער אם ומה בין התשובה שניתנה לבין החזויה, שלי.
  • הסוגיות ממוענות למי שיש לי עניין אישי בהם, בתשובתם.
    כלומר זה מדגם מייצג אך ורק את הנשאלים.
  • על מנעד 1 – 5,
    יוצא מנקודת הנחה ששמחת המענה לנשאלים היא שלוש נקודה קצת.
    כאשר

    1. 1 זו תעוקה המובילה להתאבדות
    2. ו- 5 זו שמחה מרפאת דיכאון קליני,
  • כלומר, בפתטיותי מניח שהשאלה היא טיפת אנרגיה חיובית לכיוון הנשאל.
  • מרבה לטעות.
    • כשטועה זה לצד ששמחת הנשאל פחותה מ- 3.
    • אם השאלה גורמת אי-נוחות למישהו, טעיתי.
      • מראש לא חזיתי שכך יהיה.
      • הטעות משמחת- למידה.
      • חיווי אי-נוחות הנשאל, אם במלל פעיל או בשתיקה מדהימה אותי.
      • בדרך כלל קשורה (אני קושר) ומיוחסת (אני מייחס) לתפישה עצמית שמאויימת על ידי השאלה באופן שאני לא חזיתי.
    • לא שולח יותר למי שטעיתי;
      העקתי יותר משהתכוונתי, התענגתי על מאובחנות התשובה.
    • מיוחס לי רוגז על מי שלא ענה.
      • טעות- לא מתרגז על.
      • לוקח בחשבון שיש מי שלא יענה לי.
      • מצר על מיקום מי שלא עונה במרחב אי-המענה.
      • אם הייתי יודע שלא יענה- לא הייתי שואל.
      • כמה באמת יכול להתרגז על מי שלא עונה על סוגיה ערטילאית כמו זו שהעליתי?
      • מייחס למי שמייחס לי 'רוגז', שזו דרכו להתמודד עם החיווי שמקבל ממני,
        שחוסר המענה נמצא היכן שהוא במרחב משולש אי-המענה:

        1. עילגות תקשורתית- לא מצא את המלים,
        2. מחסור אנרגטי- אין לו את התשומות למענה,
        3. אלימות- עצירה של התקשורת באמצעות (אי) מעשה.
    • שמח לחיווי האם לשאלה היה ערך או משמעות,
    • שמח אם הנשאל רוצה לשתף בהתייחסויות
      ממליץ לא בצימוד זמנים לשאלת השאלה.
    • לא דחוף לי אישית לענות על השאלה.
      • אם נשאל, אענה את דעתי.
      • בפועל- נשאל מעט מאד.
Share

3 תגובות בנושא “שאיילת דיקמן”

השאר תגובה